23 grudnia 2022

51. Opłatek Wigilijny

 Wygląda na to, że Święta spędzę na białej (czy raczej czarno-złotej) sali... Cóż, jak dotąd choroby mnie w Święta omijały, więc nie powinnam narzekać, chociaż mi smutno trochę.
Na szczęście zawsze na Święta zamawiamy catering, sprząta się też na bieżąco, Dziecko teraz dokonuje ostatnich poprawek, śpiewając kolędy. 
A ja chciałam Wam zadedykować piękny wiersz Marii Ilnickiej:

 "Łamię się z Wami dziś opłatkiem białym,
Wy, wszyscy moi dalecy czy bliscy:
Wy, co za błędnej gwiazdy ideałem
Po świecieście się rozproszyli całym.
Wy, co pijecie z rzek lodowych zdroi,
Ducha nie dając pod troski nawałem.
Wy wierni, mocni, wytrwali - wy wszyscy,
Których rząd jasny przed wzrokiem mi stoi;
Związani ze mną więzłem zawsze trwałym,
Z Wami się łamię dziś opłatkiem białym.

I z Wami, którzy w życiu ciężkim trudzie
Orzecie ziemi naszej zagon twardy,
Czystego serca i uczynków ludzie
W których duch mieszka na podłość za hardy,
Wy, co grodzicie się murem pogardy
Od tego, co jest pełzania zakałem;
W żadnego błota niestarzani ludzie:
Którym Bóg za to da dziś sen o cudzie:
Ukaże niebo z jego blaskiem całym,
Z Wami się łamię dziś opłatkiem białym.

Z wszystkimi, których nieskalane dłonie,
Z wszystkimi, których postacie niezgięte,
Przez to, co kocha w własnem mojem łonie,
I w każdej ludzkiej piersi jest mi święte,
Dla Chrystusowej gwiazdy, co dziś płonie,
Dla Boga, który w ludzkości się rodzi,
Gdy duchy ludzkie idą wniebowzięte,
Dla tego, co nam w nędz i trosk powodzi
Zostaje jasnem, czystem i wspaniałem,
Z Wami się łamię dziś opłatkiem białym.



BŁOGOSŁAWIONYCH ŚWIĄT

3 komentarze:

  1. Co za cudny wiersz... Za to też kocham twoje blogi, że na wielkanoc i BN można przeczytać coś, co człowiekiem wstrząśnie.
    Ja właśnie wróciłam z Kościoła, jeden ksiądz doprawiał mszę, a wszyscy inni spowiadali, to szybko poszło. Młodsza też się wyspowiadała, a Młoda nie chce. Jak Ty wychowałaś Dziecko, że wierzy, praktykuje i jeszcze dom posprząta? Wiersz oczywiście tacie pokażę :) Dobrych, zdrowych Świąt, Liv. Chociaż zmartwiło mnie, że znowu chorujesz :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziecko na 6 z plusem:) W takim razie zdrowych Świąt, Kochanie. Zdrowych i dobrych, mimo wszystko. A wiersz piękny. Aż wyguglałam kim była Ilnicka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Błogosławionych ŚWIĄT i wielu łask od Dzieciątka Jezus;
    w całym Nowym Roku Tobie i Twym bliskim; ŻYCZĘ
    zdrowia...zdrowia i jeszcze raz ZDROWIA
    pozdrawiam serdecznie Basia

    OdpowiedzUsuń